Praktycznie każda firma może pochwalić się swoim fanpage’em na Facebooku. Publikowane są tam wszystkie informacje związane z działaniem przedsiębiorstwa, nowymi produktami, aktualnymi wydarzeniami czy organizowanymi  konkursami dla fanów.

Najlepiej, kiedy tych fanów mamy jak najwięcej i nasz przekaz dociera do dużej ilości osób. Jak zdobyć więcej fanów i czego przy tym unikać?

Zdobywanie like’ów kiedyś i dziś

Kilka lat temu zdobycie like’a nie stanowiło większego problemu. Użytkownicy Facebooka chętnie like’owali strony publikujące interesujące wpisy. Dzisiaj sytuacja wygląda nieco inaczej. Ze względu na ogromną ilość profili firmowych użytkownicy bardzo selektywnie wybierają lubiane strony. Nikt nie chce, aby ich tablica była zasypywana tysiącem informacji to takich, które nie do końca nas interesują. Wolimy odbierać treści, które są dla nas najistotniejsze i przydatne. Z kolei wraz ze wzrostem popularności portalu społecznościowego powstały nowe metody pozyskiwania fanów, które warto poznać.

Zacznij od podstaw

Po założeniu strony na Facebooku warto zaprosić do polubienia naszych znajomych. Mamy sporą szansę, że ze względu na naszą znajomość parę osób polubi nasz profil. Przy pozyskiwaniu fanów musimy pamiętać, że jest to proces długofalowy. Nigdy nie uda nam się zebrać tysiąca polubień w jeden dzień. Należy również zadbać, aby na naszej stronie internetowej był widoczny button do polubienia fanpage’a. Zawsze jest szansa, że osoby zainteresowane naszymi produktami będą chciały śledzić nas na Facebooku.

Następnie możemy włączyć kampanię reklamującą naszego fanpage’a. Jeśli uda nam się stworzyć interesującą reklamę, w szybki sposób możemy zdobyć wiele polubień.

Zdobywanie fanów dzięki konkurencji

Sposób może wydawać się kontrowersyjny, ale jednak skuteczny. Dobrze jest zrobić listę profili konkurencyjnych firm i aktywnie brać udział w ich Facebookowych działaniach. Komentowanie wpisów i branie udziału w dyskusjach pod wpisami może zainteresować innych naszym profilem, skoro już lubią strony podobne tematycznie. Nie warto dodawać wpisów typu Wejdź do nas i polub nasz profil, bo to na pewno nie przyniesie żadnych rezultatów. Dużo lepszy skutek osiągniemy, pisząc wartościowe, merytoryczne komentarze stawiające nas w roli eksperta.

Czego unikać prowadząc fanpage’a?

Przede wszystkim należy pamiętać, że nie każda porada znaleziona w internecie będzie dla nas dobra. Nasze działania trzeba dopasować w szczególności do branży i klientów. Również kupowanie polubień nie jest dobrym pomysłem. Przecież zależy nam na prawdziwych fanach, którzy będą zainteresowani zakupem naszych produktów, a nie tylko na ich jak największej liczbie. Na takich fanach nic nie zyskamy. Zawsze kilka naturalnych, prawdziwych lajków będzie milion razy lepsze niż setki sztucznych, które nic nam nie dadzą. Przede wszystkim trzeba uzbroić się w cierpliwość i zdobywać fanów atrakcyjnym contentem, co może zaowocować w przyszłości świetnym kanałem komunikacji.

Zobacz też:

Katalog SEO