W artykule
Dużym wyzwaniem, przed którym stają właściciele firm jest sposób dotarcia do klientów. W dobie silnej konkurencji promocja marki jest wręcz nieodłącznym elementem każdej strategii marketingowej. Rosnąca popularność mediów społecznościowych przyczyniła się zatem do wykorzystania tego kanału komunikacji na linii marka - klient, gdzie nawet sam przekaz informacji musi być odpowiednio dostosowany do odbiorców. O czym warto pamięć promując firmę w social media? Sprawdź!
Istota social media
Największą zaletą mediów społecznościowych jest możliwość komentowania, polecenia, pochwalenia, przekazania dalej itd. zamieszczonego materiału. Oznacza to, że marka może prowadzić autentyczną relację ze swoim obecnym i przyszłym klientem. Korzyścią dla marki jest bliższe poznanie w ten sposób preferencji, opinii i przyzwyczajeń potencjalnych klientów. Co więcej, wyrażane w social media sugestie mogą mieć pozytywny wpływ na kształtowanie oferty, a budowanie trwałej więzi może zaprocentować uzyskaniem wotum zaufania i lojalności. Jednak, oprócz licznych zalet płynących z posiadania profilu firmowego w mediach społecznościowych istnieje szereg zagrożeń, które się z tym wiążą. Czynnikiem, który budzi największy niepokój jest osąd użytkowników, często krytyczny i bezlitosny. Dlatego prowadzone kampanie czy forma profilu powinny być w pełni przemyślane i dostosowane do grupy docelowej.Ważne!Z raportu IRCenter wynika, że aż 90% polskich internautów korzysta z serwisów społecznościowych (dane za 2016 rok). Liderem na rynku nieprzerwanie jest Facebook, jednak aktywność najszybciej rośnie na YouTube i jest wciąż mocno widoczna na Twitterze. |