Prowadzenie własnego sklepu internetowego wiąże się z koniecznością posiadania sporego budżetu na utrzymanie e-sklepu oraz na marketing. Próba zajęcia się właściciela wszystkimi obowiązkami w firmie prowadzi do szybkiego wypalenia i likwidacji e-biznesu. Na szczęście na rynku dostępne jest rozwiązanie, które pozwala zautomatyzować pracę i wykorzystać potencjał najpopularniejszej platformy transakcyjnej w Polsce.
Świetna kondycja polskiego rynku e-commerce
Nie da się ukryć, że kondycja polskiego rynku e-commerce jest obecnie na najwyższym poziomie od 2013 roku. Z danych zebranych przez wywiadownię gospodarczą Bisnode na zlecenie Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że koniec stycznia 2019 roku został w Polsce zamknięty z liczbą 31 tys. sklepów internetowych.
Tak duże zainteresowanie zakładaniem własnych biznesów, działających w modelu e-commerce, związane jest z ogromnym zapotrzebowaniem polskich konsumentów na tego typu usługi. Z roku na rok rośnie odsetek osób, które kupują w sieci i zdecydowanie przesuwa się granica wiekowa grupy gotowej na robienie zakupów w Internecie. Aktualnie e-zakupy są domeną 62 proc. polskich internautów, z czego aż ¼ to konsumenci wieku 50+.
Sklepy internetowe powoli wypierają sens istnienia sklepów stacjonarnych. Zakupy online są o wiele wygodniejsze. Można robić je w zasadzie 24/7, a dostęp do asortymentu jest wręcz nieograniczony. W dodatku, aby coś kupić, nie trzeba stać w korkach ani na mieście, ani do kas sklepowych. Wystarczy komputer, smartfon lub tablet i połączenie z Internetem. Również sama dostawa zamówienia jest wygodna - można zdecydować się na dostarczenie przesyłki przez kuriera pod wskazany adres lub na inną, dogodną dla kupującego formę.
Najczęstsze problemy właścicieli sklepów internetowych
Choć trend na rynku e-commerce w Polsce od wielu lat jest obiecujący, wielu przedsiębiorców zaczynających swoją przygodę z własnym e-sklepem nie jest w stanie sprostać kosztom - nie tylko finansowym, ale i czasowym - jakich wymaga tego typu biznes.
Wśród najczęstszych problemów, z jakimi w naszym kraju borykają się internetowi sprzedawcy, warto wymienić przede wszystkim:
● wysoki koszt utrzymania oprogramowania do zarządzania własnym sklepem internetowym;
● wysoki koszt pozyskania i utrzymania klienta (za pośrednictwem m.in. Facebook Ads, Google Ads, SEO, a także niemożliwe wręcz przebicie się w wynikach wyszukiwania na frazy, na które pozycjonują się porównywarki);
● koszty związane z realizacją i logistyką zamówień;
● wysoka konkurencja w niemal każdej branży, w której możliwe jest sprzedawanie przez Internet;
● brak umiejętności z zakresu marketingu przy jednoczesnym braku funduszy na zatrudnienie specjalisty w tej dziedzinie;
● zbyt duży natłok obowiązków, powodujący brak work-life balance i szybsze wypalenie zawodowe.
To wszystko sprawia, że tylko od czerwca 2018 do stycznia 2019 na 5013 zarejestrowanych, nowych sklepów internetowych, wykreślono aż 2224 działalności o takim charakterze.
Allegro+ rozwiązaniem na kłopoty właścicieli e-sklepów
Poza małymi, często mocno sprofilowanymi sklepami internetowymi, na polskim rynku e-commerce obecne są również platformy transakcyjne, które w jednym miejscu skupiają sprzedających i kupujących. Najpopularniejszym marketplacem w naszym kraju - bo tak brzmi generalna nazwa tego typu serwisów handlowych - jest Allegro. Miesięcznie korzysta z niego 17 mln użytkowników, którzy robią średnio 519 transakcji na minutę. Platforma ma ugruntowaną pozycję i wizerunek w oczach Polaków, którzy od wielu lat chętnie robią za jej pośrednictwem zakupy. Jest świetnym miejsce nie tylko dla kupujących, ale i sprzedających. Daje bowiem dostęp do naprawdę szerokiego audytorium.
To sprawia, że - zamiast nad zakładaniem własnego sklepu internetowego, jego utrzymywaniem i promowaniem - warto zastanowić się nad przeniesieniem swoich działań sprzedażowych na Allegro. Taka decyzja rozwiąże jednak tylko problemy związane z wysokimi kosztami marketingu i oprogramowania. By zaoszczędzić dodatkowo też czas i znaleźć w swoim życiu przestrzeń na inne kwestie, poza zawodowymi, warto pójść o krok dalej i zdecydować się na integrację sklepu na Allegro z dodatkiem Allegro+ od wFirma.pl.
Allegro+ to rozwiązanie umożliwiające automatyzację sprzedaży na Allegro. Jest to możliwe, dzięki innowacyjnym funkcjom narzędzia. Mianowicie:
● wystawianie dokumentów sprzedaży,
● automatyzacja dodawania kontrahentów,
● zmiany stanów magazynowych,
● kontrola sprzedaży
● księgowanie dokumentów sprzedażowych,
● szybki wgląd do aukcji,
● pojedyncze i masowe wystawianie aukcji,
● kończenie aukcji,
● synchronizacja statusów aukcji z kontem Allegro,
● dostęp do informacji o prowizjach pobieranych przez Allegro,
● definiowanie domyślnych ustawień aukcji,
● oznaczenie produktów gotowych do wystawienia,
● dodawanie dysku ze zdjęciami produktów,
● wystawianie aukcji z szablonu,
● wystawianie aukcji z opóźnieniem czasowym,
● automatyczne wystawianie i wysyłanie faktur do zamówień,
● automatyczne wznawianie i zamykanie aukcji,
● otrzymywanie powiadomień e-mail o pobranych zamówieniach,
● importowanie aukcji do systemu wFirma,
● tworzenie produktów na podstawie importowanych aukcji,
● generowanie etykiet nadawczych do przesyłek,
● nadawanie paczek do zamówień.
To oczywiście nie wszystkie możliwości, jakie niesie w sobie dodatek Allegro+. Więcej informacji na ten temat znajduje się na stronie internetowej https://wfirma.pl/sprzedawaj-na-allegro. Warto dodać również, że koszt dostępu do narzędzia rozpoczyna się już od zaledwie 14,50 zł, a liczba aukcji, które można za jego pośrednictwem prowadzić i transakcji, które można zawierać, jest w zasadzie nielimitowana.